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ZETTELS KLEINES ZIMMER

Das Forum zu "Zettels Raum"



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Gorgasal Offline




Beiträge: 4.021

17.09.2009 11:45
The ghost fleet of the recession Antworten

Ein sehr schöner Artikel über die globale Überkapazität an Schiffstonnage aufgrund der Rezession, die zu massiven Einbrüchen bei Frachtkosten und eingemotteten Frachtflotten nahe Singapur geführt hat - und die Werften der Welt, wo noch die Schiffbauaufträge der Boomjahre 2005 und 2006 abgearbeitet werden, 2011 in ein Schwarzes Loch stürzen wird:

Zitat von Daily Mail
This time last year, an Aframax tanker capable of carrying 80,000 tons of cargo would cost £31,000 a day ($50,000). Now it is about £3,400 ($5,500).

...

As Briton Tim Huxley, one of Asia's leading ship brokers, says, if the world is really pulling itself out of recession, then all these idle ships should be back on the move.

'This is the time of year when everyone is doing all the Christmas stuff,' he points out.

... The cost of sending a 40ft steel container of merchandise from China to the UK has fallen from £850 plus fuel charges last year to £180 this year. The cost of chartering an entire bulk freighter suitable for carrying raw materials has plunged even further, from close to £185,000 ($300,000) last summer to an incredible £6,100 ($10,000) earlier this year.


http://www.dailymail.co.uk/home/moslive/...-Singapore.html

--
Ultramontan – dies Wort beschreibt vorzüglich die katholische Mentalität: mit einem kleinen Teil des Bewusstseins nicht Deutscher, nicht Zeitgenosse, nicht Erdenbürger zu sein. - Martin Mosebach, Spiegel 7/2009

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