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ZETTELS KLEINES ZIMMER

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Dieses Thema hat 51 Antworten
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Ulrich Elkmann Offline




Beiträge: 14.927

08.03.2025 21:15
#51 RE: Flight 8 Antworten

Fundstück. Anonym ("SpaceSheep GLOB 2 🚀 🗿@Starship_block2"), die Analyse deckt sich aber punktgenau mit meinem Befund zu sowohl Flug 7 wie Flug 8.

Zitat
The methane downcomers when fully submerged in LOX is dampening the vibrations and preventing serious damage. However, once the LOX level becomes low enough as the flight goes on, the methane downcomers start to vibrate since not enough LOX is surrounding them to absrob the destructive vibrations. This causes the methane downcomer to rupture, starting a leak and pumping the attic full of flammable gas. Not only that, the Raptor engines NEED methane for regenerative cooling of the engine bells. If not enough methane is feeding the engine, it looses thrust AND the engine bell starts to overheat, causing burnthrough that we seeen in the RVac in the video. The lack of thrust also causes Starship to pitch into the side of the failing RVac engine (we see a small pitchover prior to failure). Now the attic and its vents/nitrogen purge is overhwlemd by a massive methane leak that then ignites, knocking out all 3 SL Raptors + the already failing RVac. And you end up with S34.


https://x.com/Starship_block2/status/189...0513615/photo/1

Zur Erläuterung: der Methantank befindet sich im Starship über dem Tank für flüssigen Sauerstoff. Bei Flug 7 ist die Zuleitung von O² durch eine einzige Leitung zu den Antrieben erfolgt, die sich auf Einlaufhöhe in mehrere horizontal kleinere Zuleitungen verzweigte; für Schiff 34 ist das durch einzelne Zuleitungen für jeden Raptor ersetzt worden. Die erwähnten Probleme ergeben sich zwar bei der zweiten Stufe des Falcon 9 auch, ebenso wie bei der ersten Version des Ship, das Flug 3 bis 6 anstandslos überstanden hat. Das Problem dürfte sein, daß v.2 gut 30% mehr Schub erzeugt als das Vorgängermodell. Das Ausmaß der Vibrationen kann nur errechnet, nicht aber im Voraus getestet werden; beim Wet Dress Rehearsal für Flug 8 hat der Antrieb 60 Sekunden lang unter Vollschub gelaufen; die Probleme traten aber, wie oben erwähnt, erst nach 6 Minuten Brenndauer ein; also mit einem um mindestens die Hälfte bis zwei Dritteln geleerten Sauerstofftank.



"Les hommes seront toujours fous; et ceux qui croient les guérir sont les plus fous de la bande." - Voltaire

Ulrich Elkmann Offline




Beiträge: 14.927

08.03.2025 23:55
#52 RE: Flight 8 Antworten

Noch zum Obigen. Weiteres Fundstück. Teil 1 deckt sich, wie oben angemerkt, mit meinem Befund.

Zitat
Hypnotic@HalcyonHypnotic
Now, I don’t know the validity of this message, it’s sent by the same guy who leaked the s34 aft section after the explosion picture, take it as you will.

First-hand: Starship S34 crash details.

Yesterday's post in the channel about the preliminary causes of the Flight 8 crash is confirmed for now. What else we managed to find out:

- Data indicates that the problem like on S33 during Flight 7 has repeated.
- Again, harmonic oscillations in the distribution of vacuum-insulated fuel lines for RVac (one of the innovations of V2 and the distribution for S34).
- This crash was more destructive than during Flight 7, the corrections to the distribution for S34 did not work or turned out to be almost worse.
- Another source leaked a frame from the engine bay after the TPA and RVac nozzle rupture, and one central Raptor engine.
- Problems with the rupture of methane lines in the oxygen tank only appear as the tank empties.
- When filled, liquid oxygen dampens the oscillations of the distributed lines, when the tank is empty, they increase.
- Harmonics cause a break in the lines in the lower part, where the main wiring for the RVac is located.
- Leaks also caused the engines and regenerative cooling to malfunction, which led to the explosion during the fire in the compartment.
- The updated nitrogen suppression and compartment purge system would not have been able to cope with such a volume of leakage.

The information below may change, but for now:
- Hot separation also aggravates the situation in the compartment.
- Not related to the flames from the Super Heavy during the booster turn.
- This is a fundamental miscalculation in the design of the Starship V2 and the engine section.
- The fuel lines, wiring for the engines and the power unit will be urgently redone.
- The fate of S35 and S36 is still unclear. Either revision or scrap.
- For the next ships, some processes may be paused in production until a decision on the design is made.
- The team was rushed with fixes for S34, hence the nervous start. There was no need to rush.
- The fixes will take much longer than 4-6 weeks.
- Comprehensive ground testing with long-term fire tests is needed.
6:58 AM · Mar 8, 2025


https://x.com/HalcyonHypnotic/status/1898251889239617821



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